Porttelefon


Lägga till nya namn och koppla telefonnummer


 
För att lägga till och koppla ert telefonnummer till porttelefonen (APTUS) behöver varje boende som önskar få sitt namn inlagt lämna in en samtyckesblankett till styrelsen i enlighet med GDPR.

Blanketten, som finns bifogad nedan, lämnas således in till styrelsen via styrelsebrevlådan och ert namn kommer sedan läggas in i porttelefonen.

Hur använder jag porttelefonen?


Porttelefonen har två primära funktioner:

  • Låsa upp med nyckel
  • Ringa till telefon för upplåsningM
Med hjälp av den tagg som varje lägenhet har kan ni låsa upp dörren genom att hålla taggen mot läsaren på porttelefonen. Dörren visar då att dörren är upplåst.

Ifall ni inte har en tagg utan behöver kontakta boende i lägenheten behöver ni ringa till den boende, detta gör ni genom att leta upp den boende i menyn genom att söka på personens första bokstav i efternamnet. Den boende kommer då få ett telefonsamtal som den boende kan svara på och se vem det är som ringer på. För att låsa upp dörren behöver den boende sen klicka på ''5'' eller ''*''