Ny fastighetsförvaltare
Från och med den 1 januari 2021 kommer FF-Fastighetsservice AB vara förvaltare för vår fastighet.
Detta innebär att vi i föreningen inte längre har HSB som förvaltare. Från årsskiftet skall alla ärenden hanteras av FF-Fastighetsservice.
Hyror/Avgifter
Avier kommer skickas ut för ett kvartal i taget men med månadsbetalning.
Önskar ni betala er avgift genom autogiro gör en ny ansökan genom att fylla i en blankett som ni hittar under dokument-fliken. Avgift kommer att dras en gång i månaden, varpå avi skickas endast i det fall det har skett en förändring i avgiften.
Om ni önskar att betala er avgift med e-faktura kan ni ansöka om det på ff-fastighetsservice.se eller genom er internetbank - sök där FF-Fastighetsservice.
Gör ändringar i god tid innan nästa kvartalsavisering.
Om ni upptäcker att det är felavgift på er avi, kontakta FF-Fastighetsservice så snabbt som möjligt så kan de korrigera avin.
Eftersom avierna skickas ut nu i december under en övergångsperiod skall fakturan vara betalad den 15/1 2021. Det är alltså inte den 31 december som det står på er avi.
Felanmälan
Felanmälan sker genom förvaltarens hemsida på FF-Fastighetsservice.se eller genom deras växel 0771-330 300, som är öppen dygnet runt.
Observera att detta gäller först den 1 januari 2021 och att alla anmälningar innan dess sker genom HSB.
Information
Information om vår nya förvaltare hittar ni på deras hemsida ff-fastighetsservice.se eller under dokument-fliken på vår hemsida.